FutureCompany Blog

Hvornår har du sidst lyttet til dine kunder?
2 maj 2017

Hvornår har du sidst lyttet til dine kunder?

Gør det du kan med det du har – undgå forvirringen

Sæt dig i kundens sted og brug din sunde fornuft i 2017, det lyder simpelt, og det er det i virkeligheden også. Vores tilstedeværelse som brand på de digitale medier, behøver ikke være så svært som mange går rundt og tror.

Lær at lytte til kunden

Hvornår har du tid til, at lytte på dit budskab om dit brand og vil du selv høre det, på det givne tidspunkt?

Vi har i 2016 været rigtig dygtige til at fokusere på data og algoritmer, der fortæller os om hvor, hvornår, hvorfor og hvordan vi skal lave content til de digitale platforme. Vi kommer heller ikke uden om at vi kommer til at se meget mere til den form for data i 2017. Men data er meget mere end store Excel ark med algoritmer og datastruktur.

Den enkelte tankegang

Du har en masse data i dit hoved, samt lige omkring dig – som har en betydning for hvordan du skal brande dig på de digitale platforme. Fx kan du nemt få adgang til data som maillister, Facebook, hjemmeside, vejrudsigten eller TV oversigten. Fx ud fra TV oversigten, vil det bedste tidspunkt at poste indhold på Facebook, være 5 min før badehotellet eller MGP starter, da store dele af Danmarks befolkning sidder med deres mobil i hånden og venter på, at programmet starter.

Så tænk enkelt, tænk data som du har lige ved hånden og i hovedet – og sæt dig i kundens sted. Det hele behøves ikke være så kompliceret.