FutureCompany Blog

2 maj 2017

Hvad er en Facebook Pixel?

Når vi underviser på vores kursus i Online Marketing er det ikke længere nok at kunne skrive til de sociale medier og sætte flotte billeder ind på annoncerne. Online Marketing handler mere og mere om mere tekniske emner og det er også en forudsætning af dem der arbejder med online marketing har en vis teknisk forståelse for bl.a. kodning. Det skal dog ikke skræmme alle dem der på forhånd tænker, at de på ingen måde skal arbejde med teknik og websites. Alle kan være med – man skal blot sørge for at følge med løbende på de nye ting der sker på området:

I dette blogindlæg vil jeg gøre opmærksom på en by metode der er absolut vigtig i forbindelse med annoncering på Facebook. nemlig Facebook Pixel.

En Facebook Pixel er et stykke kode du indsætter på dit website. Det har til formål at følge konverteringer fra Facebook Annoncer, optimere annoncer baseret på indsamlede data, opbygge målrettet segmenter til fremtidige annoncer og remarket kvalificerede leads – altså besøgende der i forvejen har ageret i en eller anden form på dit website.

Det fungerer ved at placere cookies for at følge besøgende når de interagere med dit website og dine Facebook Annoncer.

Fordele ved at bruge Facebook Pixel

Der er flere måder du kan bruge data indsamlet fra Facebook Pixel tracking, til at forbedre din Facebook annonceringsstrategi.

Track Konverteringer

Facebook Pixel gør det muligt for dig at se, hvordan folk agere på dit website efter at have set din Facebook annonce.

Du kan endda tracke kunder / besøgende på tværs af deres platforme således at du f.eks. ved om flest har set din annonce på en mobil enhed men skifter over til en computer før de foretager en handling – eller måske den anden vej rundt. En vigtig information der kan forbedre din annonceringsstrategi og udregne din ROI.

Remarketing

Pixel tracking data gør det muligt for dig at vise et målrettet segment, annoncer til folk som allerede har besøgt dit website. Du kan vælge at vise en annonce for et bestemt produkt som de havde lagt i kurven, men ikke færdiggjorde. Denne mulighed er bare én af grundene til at du bør oprette en Facebook pixel lige nu og her.

Opret Lookalike segementer

Facebook kan bruge de indsamlede data til at hjælpe dig med at opbygge en “Lookalike” målgruppe bestående af folk der har samme likes, interesser og demografi som dem der allerede nu besøger dit website. Det gør det muligt for dig at udvide din potentielle kundeskare.

Opret effektive annoncer

Ved at bruge Facbook pixel kan du gøre dine Facebook annoncer mere effektive ved at forbedre kvaliteten af de annoncer du kører og ved at forbedre det segment som ser annoncerne.

Hvordan opretter du en Facebook Pixel?

Du kan få hele vejledningen i næste blog- opslag 🙂 Eller tilmelde dig vores kursus i Facebook Annoncering, hvor vi bla. underviser vi Facebook Pixel – 4 timers kursus – kun kr. 1.700,00 ex. moms.

God arbejdslyst!

Lone Wenneberg, FutureCompany A/S

Klik ind og se vores kurser i Digital Marketing