Digital Markedsføring Kursus – 6 uger!

Kursus i samarbejde med Erhvervsakademi Dania

Hvad kan du bruge et kursus i Digital Markedsføring til?

Kravet til dig som digital medarbejder eller medarbejder med ansvarsområder inden for markedsføring på digitale platforme stiger dag for dag. At kunne levere nye og unikke oplevelser på kunderejsen stiger. Dine kunder bliver mere og mere kritiske og mere og mere forventningsfulde Det stiller store krav til dig på din kreativitet og din evne og forståelse for at udnytte de digitale platforme du har til rådighed.

Samtidig er kompleksiteten i data, teknologier og muligheder eksploderet.

Hvor skal du starte for at få dine kunder til at foretage de konverteringer du gerne vil have dem til?

På 6 ugers kurset i Digital markedsføring i Randers bliver du introduceret til de væsentligste fagområder og platforme der kræves for at kunne udarbejde en digital strategi. Undervisningen er planlagt som et praktisisnært kursus, hvor teorierne afprøves i praksis på kurst og mellem kursusdagene. Du får feedback på de oplæg du udarbejder. Det sikrer at al den teoretiske læring ikke blot nedskrives på en skriveblok – men bliver eksekveret samtidig.

Målet med kurset er at du efter endt kursus har fundet den optimale og mest effektive vej fra strategi til kampagne. Kurset foregår i samarbejde med Erhvervsakademi Dania i Randers og afsluttes dermed med en mundtlig eksamen der giver dig et rigtigt eksamensbevis og 10 ECTS points.

Dit udbytte:

  • Bliv kvalificeret til at analysere, planlægge og varetage digitale markedsføringsopgaver professionelt
  • Teoretisk og praktisk viden, der kan bidrage til en virksomheds bundlinje
  • Bliv bekendt med alle de redskaber som virksomheder bruger professionelt i deres markedsføringsindsats
  • Du får kendskab til Google AdWords, Google Analytics, Søgemaskineoptimering (SEO), sociale medier, e-mail markedsføring mm.

Bliv skarp til digital markedsføring og få de kompetencer, som erhvervslivet efterspørger.

MØD EN AF DINE UNDERVISERE PÅ KURSET: 

UDDANNELSESDATOER I RANDERS

D. 2. september – 11. oktober 2019

PRIS: KR 24.410,00 ex. moms.

Kurset afholdes i samarbejde med Erhvervsakademi Dania i Randers. 

 
 

Reserver plads på næste hold – helt uforpligtende i første omgang! – Tlf.: 70702360 – info@futurecompany.dk

Det lærer du: 

  • At afkode data til at identificere og opbygge målgrupper

  • At læse og bygge digitale strategier på tværs af platforme 

  • At forstå algoritmerne på sociale medier

  • At kunne bruge Analytics som et værdifuldt værktøj til dine marketingindsatser

  • At planlægge og eksekvere virksomhedens online annoncering

  • At opsætte de rigtige målepunkter og dokumentere effekterne af indsatsen

  • At udvikle kreativt indhold der skaber engagement og konverteringer

  • At planlægge automatiserede email – kampagner

  • At forstå sammenhængen mellem website og øvrige online platforme.

Indhold på forløbet:

  • Digital kampagneplanlægning

  • Betalte annonceringsformer her under budstrategier.

  • Målgruppeforståelse

  • Sociale medier – Facebook, Instagram, Youtube og Linkedin

  • Content Marketing – Herunder Blogs.

  • Indholdsstrategier – hvordan skriver man så der bliver delt og interageret.

  • Dataindsamling og analyse af data

  • SEO / SEM 

  • Display og Retargeting

  • E-mail marketing og automation

  • Mundtlig eksamen

Efter 6 ugers kursus i Digital Marketing hos Future Company, må jeg sige at mine forventninger og forhåbninger er blevet mødt – og meget mere til!
God sparring, super undervisning og spændende læring. Varm anbefaling herfra

Pernille Milling, Online Marketing - Tankefeltet

Jeg valgte FutureCompany fordi der var små hold og fordi underviserne kom fra erhvervslivet. De arbejdede alle med digital marketing i deres daglige arbejde. Det var vigtigt for mig at få mulighed for at abejde i praksis med emnerne og få sparring undervejs. Det fik jeg i høj grad. 🙂

Kristine Veilleux, Internal communication, Grundfos

“Jeg ville endnu en gang sige tusind tak for et godt kursus. Efter blot 6 ugers kursus er jeg så heldig at komme til at arbejde med SEO og AdWords. Tak for et super udbytterigt kursus.”

Marianne Lindblad, Digital marketingsassistent, SEO & Ads hos Cykelpartner.dk

Vil du vide mere?


For yderligere information om tilmelding og kursusindhold, er du meget velkommen til at kontakte Lone Wenneberg direkte på +45 70702360

SEO – Søgemaskineoptimering

Vidste du, at 95% af alle websites findes via søgemaskiner? Digital tilstedeværelse handler derfor om placering! På kurset lærer du at vælge de rigtige keywords. Du lærer at foretage en analyse af et website med fokus på SEO, så du kan opnå topplacering i søgemaskinerne. Og vi stiller selvfølgelig også skarpt på linkstrategi, som er en vigtig brik for at nå de topplaceringer, som vi alle sammen higer efter.

Google Analytics

Google Analytics er nøglen til at måle en digital tilstedeværelse. Her måles bl.a. besøgstal, brugeradfærd og konverteringer. Det er et uundværligt værktøj, når man arbejder med digital marketing – derfor dykker vi ned i værktøjets mange muligheder og bygger kompetencer til at analysere trafikdata

MailChimp

Mange flotte og effektive e-mailkampagner udspringer af den populære e-mail marketing platform; MailChimp. På kurset lærer du at opsætte og administrere nyhedsbreve i MailChimp. En platform der både tilbyder brugervenlighed, responsive skabeloner, nem import af modtagerlister, statistisk og meget mere!

Google Ads

Lige meget hvor mange kræfter du ligger i dit SEO-arbejde, vil der altid være nogen over dig på Google. Det kan du takke (eller bebrejde) Google Ads for – tidligere Google Adwords. Du kan takke Google Ads ved selv at kaste dig ind i kampen og købe dig til højeste rangering. På vores digital marketing kursus lærer du at styre annonceringen på Google Ads, så du ikke bruger penge, der ikke kommer tilbage i form af salg eller anden konvertering.

Sociale Medier

Vi taler alle sammen om det: de sociale medier og deres betydning for virksomhederne. Men hvordan finder du vej gennem de mange daglige inputs? Hvordan prioriterer du ressourcerne for lige præcis dig og din virksomhed? Og ikke mindst, hvordan skriver du, så modtagerne får lyst til at læse indholdet? Vi tuner ind på de populære platforme; Facebook, Instagram, Linkedin og Youtube. 

WordPress

Fold din indre webdesigner ud i et af verdens mest brugte CMS-programmer – WordPress! På kurset lærer du at designe et komplet website med udgangspunkt i én af WordPress’ egne skabeloner. Du vil anvende de nyeste teknikker og muligheder indenfor layout og effekter på højt niveau. Vi dykker ned i grafik, links, widgets, navigation, brugervenlighed og meget mere – alt sammen af stor betydning for konverteringsraten.

 

Ønsker du at se en detaljeret kursusplan

Så skriv til kursus@futurecompany.dk – så sender vi den med det samme til din mail.

6 ugers digital markedsføringskursus

På vores digital markedsførings kursus får du en grundig viden omkring digital markedsføring, og aller vigtigst så bliver du i stand til at konvertere denne viden til en konkret online strategi. Netop derfor tilbyder vi dig et forløb, hvor du løser en masse praktiske opgaver og afslutter med et projekt, der samler alle de teorier, du har lært gennem de 6 uger. Det er vigtigt, du lærer at knytte de digitale platforme sammen, men samtidig også kan skelne mellem relevant indhold til de forskellige platforme.

Vi tilbyder et kursus til dig der arbejder med marketing og kommunikation i alle slags brancher og virksomheder. Kurset giver dig de digitale kompetencer, der efterspørges af erhvervslivet, og vil give dit CV et perfekt, digitalt touch. Kurset er oplagt hvis du allerede arbejder med markedsføring eller kommunikation og mangler kompetencer inden for det digitale felt – eller hvis du er forholdsvis eller helt ny i feltet, men brænder for det digitale univers. Du kan både være faglært, kontoruddannet, KVU, Cand. Mag, Bachelor, Multimediedesigner, Markedsføringsøkonom – og lignende. Er du i tvivl om kursets indhold er noget for dig, så giv os endelig et kald, så vi kan rådgive dig.

Læringsmål for digital markedsføringskursus:

  • arbejde strategisk med søgemaskineoptimering ift. Google – både organisk søgemaskineoptimering, og betalt med Google Ads
  • målrette markedsføringskampagner så der opnås højere konvertering
  • analysere og effektivisere en virksomheds synlighed på Google
  • opsætte indsatsområder og mål der kan måles direkte på virksomhedens marketingbudget
  • arbejde med CMA-systemet WordPress

Efter endt kursus vil du være i stand til at:

  • opsætte og redigere en virksomheds eller et personligt website
  • assistere med strategisk markedsføring i forhold til søgemaskineoptimering, sociale medier og værktøjer som MailChimp, Google Ads og Google Analytics
  • administrere betalte annonceringsplatforme som Google Ads, Facebook og Instagram

SVU godtgørelse eller bevilliget kursus

Er du ansat i en virksomhed, er der mulighed for at søge om SVU godtgørelse.

Ring +45 7070 2360 og hør nærmere om dine muligheder, eller udfyld kontaktformularen.